PriceWaterhouseCoopers – vairāku jomu profesionāļi

PriceWaterHouseCoopers ir viens no lielākajiem profesionālo pakalpojumu tīkliem pasaulē. Šajā rakstā uzzini par uzņēmuma vēsturi un vērtībām.

PriceWaterhouseCoopers

PriceWaterhouseCoopers ir starptautisks uzņēmums, kas sniedz saviem klientiem profesionālus pakalpojumus juridiskos, nodokļu, IT un biznesa jautājumos. Uzņēmuma mērķis ir uzlabot organizāciju pārvaldes efektivitāti un veicināt klientu biznesa attīstību.

Šajā rakstā vari uzzināt vairāk par Price Waterhouse Coopers uzņēmuma ceļu un tā vērtībām.

PriceWaterhouseCoopers vēsture

Price Water House jeb saīsinājumā PwC pirmsākumi meklējami jau 19. gadsimtā. 1854. gadā Viljams Kūpers (William Cooper) dibināja grāmatvedības firmu Londonā. Pēc septiņiem gadiem firma tika pārsaukta par Cooper Brothers, kad Viljamam pievienojās viņa trīs brāļi. Pēc vairākām dekādēm Cooper Brothers apvienojās ar divām citām – amerikāņu un kanādiešu – firmām, lai kopā iekarotu starptautisko tirgu. Tā radās kopīgā firma – Coopers & Lybrand. 1980. gadā viņi iegādājās Apvienotās Karalistes vadošo uzņēmumu maksātnespējas jomā – Cork Gully.

Tomēr lielākais pagrieziena punkts meklējams 1849. gadā. Togad cits grāmatvedis Semjuels Lovels Praiss (Samuel Lowell Price) atvēra savu grāmatvedības firmu. 1865. gadā Praiss sāka sadarboties ar Viljamu Hopkinsu Holīlendu un Edvinu Vaterhausu. Drīz vien Holīlends pameta šo apvienību, lai strādātu viens, un tā firma tika pārsaukta par Price, Waterhouse & Co. Līdz 19. gadsimta beigām Praisa un Vaterhausa kopīgā firma bija ieguvusi atpazīstamību. 1890. gadā viņi atvēra savu biroju Ņujorkā. uzņēmumam strauji augot un paplašinoties,  laika gaitā tika atvērti biroji visā pasaulē – Austrālijā, Dienvidāfrikā, Indijā un citur.

2022. gadā Price Waterhouse Coopers strādāja ievērojams darbinieku skaits – 328 000. Uzņēmuma tīkls strādā 156 valstīs. Latvijā darbojas aptuveni 180 darbinieki.

PriceWaterhouseCoopers vērtības

Darbinieki kolēģi pricewaterhousecoopers uzņēmums

PriceWaterhouseCoopers ir skaidri definējuši vairākas vērtības, kas veido viņu pamatu. Tās ir taisnīga un godprātīga rīcība, pārmaiņu radīšana, rūpes, sadarbība un jaunumu ieviešana. Tālāk nedaudz vairāk par katru.

Taisnīga un godprātīga rīcība

Ņemot vērā uzņēmuma sfēru, nav pārsteidzoši,ka viena no vērtībām ir taisnīga un godprātīga rīcība. PriceWaterhouseCoopers pastāv par to, ka vienmēr jārīkojas pareizi, it sevišķi reizēs, kad tas ir sarežgīti.

Viņi īsteno vislabākos risinājumus un tieši to pašu sagaida no saviem klientiem un sadarbības partneriem. Viņiem ir svarīga ne tikai sava, bet arī savu klientu reputācija, tāpēc visi lēmumi un rīcības tiek izdarītas, vienmēr paturot to prātā.

Pārmaiņu radīšana

Neļauties stagnācijai – tik lieliem uzņēmumiem tas ir īpaši svarīgi. Arī PwC pārmaiņu radīšanu ir noteikuši kā vienu no savām pamatvērtībām. Uzņēmums domā un uzdod jautājumus par pasaules nākotni. Ir svarīgi sadarboties un palīdzēt viens otram, tāpēc PwC ar savām rīcībām palīdz gan saviem kolēģiem un klientiem, gan sabiedrībai kopumā. Ir jābūt elestīgam, tāpēc uzņēmums veikli reaģē uz darba mainīgajiem apstākļiem.

Viens no veidiem, kā PwC sniedz roku jaunajiem nozares profesionāļiem, ir piedāvājot mācības PwC akadēmijā. Iespējams pacelt savu kvalifikāciju nodokļu, grāmatvedības, juridiskajā un informācijas drošības jomās. Ir pieejama arī iespēja tikt pie individuāli izstrādātas mācību programmas. Jebkuram interesantam ir iespēja klausīties PwC Latvija Nodokļu podkāstu, kur tiek pārrunāti specifiski nodokļu jautājumi un iztirzātas jomas aktualitātes.

Rūpes

Rūpes par saviem darbiniekiem un klientiem ir svarīgs elements, lai izveidotu veiksmīgu sadarbību gan uzņēmuma iekšienē, gan ārpusē. PwC cenšas saprast ikvienu cilvēku un to, kas katram ir svarīgs. Tāpat tiek novērtēts katra cilvēka radītais pienesums. Liela nozīme ir katra darbinieka profesionālajai izaugsmei, tāpēc ir izstrādātās dažādas mācību programmas, kas paredzētas, lai darbienieki būtu pēc iespējas gatavāki darbam.

Mācības var iedalīt dažādās kategorijās – pamatzināšanas; zināšanas, kas nepieciešamas, uzsākot jaunus darba pienākumus, specializējoties kādā konkrētā profesionālajā jomā, saskarsmes un personības attīstības mācības, un tas nav viss. Katram darbiniekam ir iespējas augt un strādāt, un sasniegt savu potenciālu.

Sadarbība

Uzņēmumā, kur ir tik daudz darbinieku un klientu, sadarbība ir būtisks ķēdes pavediens. Ir svarīgi apmainīties ar zināšanām un idejām, jo tieši tā var nonākt pie vislabākā rezultāta.

Tiek meklēti un integrēti dažādi uzskati, idejas un cilvēki. Lai sadarbība būtu pēc iespējas veiksmīgāka, ir svarīgi saņemt atgriezenisko saiti. Tāpēc PriceWaterhouseCoopers sniedz un vēlas pretī saņemt atsauksmes, lai spētu uzlabot gan savu sniegumu, gan palīdzētu uzlabot to citiem.

Jaunumu ieviešana

Reizēm drosme nozīmē uzdrošināties iestāties pret pastāvošo kārtību un spēju izmēģināt jaunas lietas. Arī kļūdas, kas gadās jauninājumu ieviešanas procēsā, ir vērtīgas, jo no tām iespējams mācīties.

PriceWaterhouseCoopers par vērtīgu uzskata spēju atvērt savu prātu jebkurai idejai un apzināties tās iespējas. Par dažādiem līdz šim īstenotajiem projektiem vari izlasīt uzņēmuma mājaslapā.

Ja tev patika šis raksts, izlasi arī par Swedbank – lielāko banku Latvijā.

Leave a Comment