Apģērba izvēlē vienmēr pastāv divas puses – emocionālā un tehniskā. Kad domājam par modes pasauli un apģērbu izvēli ikdienā, bieži vien tieši emocionālā puse ir dominantā. Tā ir puse, kas nosaka to, kas ir tie populārākie apģērbu raksti mūsu garderobē.
Ir pierādīts, ka viens no galvenajiem apģērba izvēles nosacījumiem ir krāsa. Nav jau brīnums, jo emocijas bieži vien dzīvojas krāsās – ar apģērbu rakstiem ir līdzīgi. Pastāv gan emocionālāki un raibāki, gan arī vienkāršāki un līdz ar to tehniskāki raksti.
Šajā rakstā noskaidrosim, kādi ir populārākie apģērbu raksti, kā arī ko tie liek domāt par apģērba valkātāju.
Mazāk emocionāls – vairāk tradicionāls
Sāksim ar mazāk emocionālie apģērbu rakstiem. Tie visbiežāk tiek dēvēti arī par vīrišķīgiem, visbiežāk šāda rakstura apģērbu raksti tiek pielāgoti biznesa ģērbšanās etiķetei. Piemēram, klasiskas, taisnas līnijas, kas neizceļas ar košām krāsām.
Uzreiz pēc līnijām viens no šajā kategorijā esošajiem apģērbu rakstiem ir rūtis. Tradicionālais rūtainais raksts ir ticis pielietots dažādu uzvalku un kostīmu šūšanā. Šis raksts ir strukturēts, loģisks un pārliecinošs. Tas palīdz pieturēties pie disciplīnas, kas ir tik svarīga lietišķajā etiķetē.
Šos mazāk emocionālos, atturīgos apģērbu rakstus var izvēlēties ne tikai tā, lai tie atbilstu darba vietas korporatīvajām prasībām. Tos var izvēlēties arī neapzināti. Bieži vien izvēlamies apģērbu pēc emocionālajām sajūtām.
Reizēm šie mazāk emocionālie apģērbi var palīdzēt sev savākties un gūt emocionālu kontroli. Raksti ar spēcīgu vīrišķo enerģiju dod spēku un disciplinē valkātāju.
Vairāk emocionāls – vairāk sievišķīgs
Vīrišķīgie, matemātiskie un grafiskie raksti ir “sievišķības” otrā pusē. Un absolūts emociju piesātinājums tiek panākts ziedu un dzīvnieku apdrukās.
Milzīgi pulsējoši ziedi kleitā vai margrietiņu paklājs, kas izritināts uz svārkiem. Bet varbūt ļoti bīstams leopards uz tavām šaurajām biksēm? Uzņēmējdarbības un profesionālajā vidē tie ir absolūti nepieņemami apģērbu raksti, kas tiek izraidīti no biznesa pasaules tieši to pārmērīgās emocionalitātes dēļ.
Šādus rakstus var izvēlēties konkrētu mērķu sasniegšanai. Piemēram, ar vēlmi palīdzēt sev. Kad mēs meklējam mieru, iespējams, kleita ar lielu ziedu raksta apdruku ir tieši tas, kas mums nepieciešams.
Ļauj savai sirdij izvēlēties sev piemērotāko rakstu
Galu galā ļauj savai sirdij izvēlēties tos apģērbu rakstus, kas pašam patīk vislabāk. Tikai tu savā dvēselē zini, kas tev šobrīd vajadzīgs – emocijas vai prāts.
Bieži vien emocionālais savienojas ar tehnisko, kad piemeklējam konkrētu apģērbu savam augumam. Tad, protams, modē ir vairāki triki, kā ar rakstu palīdzību pievērst uzmanību kādai ķermeņa aprisei vai tieši otrādāk – to noslēpt. Bet par to jau kādā citā rakstā.
Tikmēr ieskaties mūsu citos rakstos, piemēram, Kažokādas industrija un alternatīvas.