Grafiskais dizaineris ir pieprasīta profesija darba tirgū. Mūsdienās dažādas programmatūras dod iespēju veidot logo, plakātus, kartiņas u.c. cilvēkiem, kuriem nav priekšzināšanas grafiskajā dizainā. Bet, ja tu vēlies profesionāli izveidotus dizainus savam uzņēmumam, kas būs unikāli un augstas kvalitātes, tur palīdzēs algots grafiskais dizaineris, frīlanceris, vai aģentūra, kas sniedz grafiskā dizaina pakalpojumus.
Izvērtē visus darbus, kas būs nepieciešami
Pirms sāc pētīt, kuru grafisko dizaineru aicināt darbā, noteikti apdomā, kādi darbi būs nepieciešami. Ir grafiskie dizaineri, kas māk praktiski visu. Bet, iespējams, tev nepieciešams grafiskais dizaineris, kas ir specializējies tikai noteiktā jomā.
Izvēloties grafisko dizaineru, kas specializējas jomās, kuras ir nepieciešamas tieši tavam uzņēmumam, tu vari ietaupīt līdzekļus un neizniekot citas zināšanas, kas tava uzņēmuma gadījumā nebūs nepieciešamas.
Izvērtē- algots darbinieks, frīlanceris vai aģentūra
Daudzi grafiskie dizaineri sāk savu darbu kā algoti darbinieki un pēc tam pāriet uz frīlancu. Ja tava uzņēmuma ikdiena ir dizaini un dažādi grafiskie labojumi, tad vislabākais variants ir algots darbinieks, kas strādās noteiktas stundas nedēļā un tajās vienmēr būs pieejams.
Ja grafiskais dzianeris tavam uzņēmumam vajadzīgs tikai uz noteiktu laiku, ir iespējami divi varianti- algot frīlanceri, vai sadarboties ar kādu aģentūru, kas piedāvā grafiskā dizaina pakalpojumus. Frīlanceris pārsvarā ir izdevīgāks variants samaksā. Tomēr frīlanceris ir pats sava darba priekšnieks, tādēļ viņam uzdotie uzdevumi var kavēt noteitkos termiņus, bet aģentūras sniegs padarīto darbu laikā.
Tagad izvēle ir atkarīga no tava uzņēmuma. Apsver visus noteiktos punktus un izvēlies to, kas ir vispiemērotākais variants tev. Uzzini nedaudz vairāk par frīlancingu mūsu rakstā: kā ir būt frīlancerim- māksliniekam.
Kārtīgi izpēti portfolio un CV
Aplūkojot grafisko dizaineru portfolio, ir jāpievērš uzmanība noteiktām niansēm. Sākumā jāplūko, vai vispār dizainera stils atbilst tavam uzņēmumam. Svarīgi ir aplūkot arī pašu portfolio lielumu- cik liela pieredze ir šim grafiskajam dizaineram, kādas ir prasmes, kā arī, kāds ir profesionalitātes līmenis. Piemēram, ja vēlaties drukas pakalpojumus, kur dizaineris izveido dizainus, aplūkojiet dizains un druka portfolio.
Apskatot dizainera CV, uzsvars ir jāliek uz gramatiku. Grafiskajiem dizaineriem bieži vien savos darbos ir jāstrādā arī ar tekstiem. Dažkārt cittautiešu dizaineriem sanāk pieļaut gramatikas kļūdas. Ietaupi laiku un pārbaudi nepieciešamās valodas gramatiku iepriekš. Ja vēlaties iegūt informāciju par to, kam ir jābūt iekļautam labā CV, aplūkojiet rakstu par to, kā uzrakstīt labu CV.
Piedāvā pārbaudījuma uzdevumu pirms saistībām
Lielisks veids, kā izvēlēties piemērotāko grafisko dizaineru tavam uzņēmumam, ir piedāvāt izmēģinājuma projektu. Tam nav jābūt sarežģītam, piemēram, izveidot mazu dizainu sociālo mediju publikācijai, vai izveidot vienkāršu logo. Portfolio ne vienmēr ir labākais izvēles vieds, tāpēc izmēģinājuma uzdevums noteikti noderēs piemērotākā grafiskā dizaina meklējumos tavam uzņēmumam.
Ja esat izveidojis pārbaudījuma uzdevumu un grafiskais dizaineris to izpilda, iesakām par to arī samaksāt. Šī samaksa ir taisnīga par dizainera ieguldīto laiku. Pienācīgi atalgojat grafisko dizaineri par pārbaudījuma uzdevumu pirms saistībām, lai nostiprinātu dizainera uzticību un respektu uzņēmumam.
Esi reālistisks par budžetu, kāds plānots
Grafisko dizaineru atalgojums var ļoti atšķirties. Algota grafiskā dizainera un grafiskā dizaina aģentūru atalgojumus var daļēji salīdzināt, izpētot citur piedāvātās algas un cenrāžus. Dizains nav prece. Katrs grafiskais dizaineris strādā citādāk un novērtē savu darbu pēc saviem kritērijiem.
Kaut vai šķiet, ka jāmeklē dizaineru, kurš ir finansiāli izdevīgs, tā nav patiesība. Iesākam sākuma ņemt vērā visus augstāk dotos padomus. Ja dizaineris atbild tavām ekspektācijām un ir finansiāli izdevīgs, tev ir paveicies un esi atradis sev piemēroto.
Noskaidro, no kā grafiskais dizianeris smeļas iedvesmu
Ja esi aplūkojis grafiskā dizainera portfolio un devis piedāvājumu pārbaudījuma projektam. Kad šķiet, ka esi atradis sev piemērotāko grafisko dizaineru, painteresējies par viņa iedvesmu. Uzzinot šo informāciju un aplūkojot iedvesmas zīmolus, mājaslapas, grāmatas, māksliniekus u.c., tu redzēsi, kādu stilu grafiskais dizaineris visvairāk vēlētos veidot.
Ja cilvēks, kas strādās tava uzņēmuma labā ir salīdzinoši nesen grafiskā dizainera profesijā, no viņa iedvesmas redzēsi uz kādu stilu viņš tiecās. Parasti grafiskie dizaineri, kas jau sen ir šajā profesijā, jau ir izveidojuši savu stilu un pieturās pie tā.
Novēlam veiksmi atrast piemērotāko grafisko dizaineri tavam uzņēmumam!