Kad bizness pārtop par dzīvesveidu

Šajā rakstā pastāstīsim par latviešu biznesmeni vārdā Marinu, kas mūsu pašu zemē Latvijā rada īstus mākslas darbus Vivacity sveču formātā.

vivacity

Uzsākot pašam savu biznesu, mēdz rasties dažādi jautājumi par kuriem iepriekš netika padomāts. Sava biznesa veidošana ir tik kārdinoša, jo kuram gan negribētos izveidot ko pašam savu un ar lepnumu to palaist lielajā pasaulē? Tajā tomēr slēpjas milzīgs gandarījums, kas ļauj biznesam pārtapt par hobiju un vairākums gadījumos pat par dzīves veidu, kā šī stāsta galvenajai varonei no Vivacity.

Iedvesmoties no citiem ir ne vien bezgala interesanti, bet arī prātīgi – tā ir iespēja uzzināt vairāk par dažādajiem biznesiem, ieklausīties to veiksmes stāstos un saprast vērtīgas dzīves mācības pašam tām neizejot cauri.

Šajā rakstā pastāstīsim par latviešu biznesmeni vārdā Marinu, kas rada īstus mākslas darbus Vivacity sveču formātā.

Par Vivacity zīmolu

Marina nodarbojas ar sveču liešanu un savu hobiju ir pārvērtusi par pelnošu un iedvesmojošu biznesu. Viņas izveidotā uzņēmuma nosaukums ir Vivacity candles un tā pamatdarbība ir pašu darinātas sveces, kas veidotas no dabīgiem un vegāniskiem izejmateriāliem – rapšu vaska, simtprocentīgām kokvilnas daktīm un dabīgām, aromātiskajām eļļām. Produktu radīšanā izmantotie materiāli piešķir tiem īpašu vērtību un kvalitāti.

Taču šis nav parastu sveču zīmols, jo tās tiek veidotas ne vien no dabīgiem izejmateriāliem, bet arī ar māksliniecisku pieskaņu. Katra svece ir ar savu unikālo, vaska veidoto zīmējumu visdažādākajās krāsās. Kad svece tiek dedzināta, tā lēnām maina savu formu un ar katru minūti svece atklāj jaunas formas un krāsu sajaukumus – stāstot dažādus stāstus un priecējot ar apbrīnojumu skaistumu.

Uzņēmuma galvenais darbības mērķis

Vivacity sveču zīmola mērķis ir radīt prieku un miera sajūtu šajā pasaulē. Mūsdienu steigas piepildītajā pasaulē mēs visi mēdzam aizmirst par to, kā ir apstāties un uz brīdi uzelpot. Cik patiesībā ir svarīgi saglabāt mieru gan savā ķermenī, gan prātā un vienkārši ļauties notikumu plūsmai, mazinot satraukumu.

Reizēs, kad nepieciešama atpūtas pauze, tad sveces ir lielisks sabiedrotais, kas nomierina un sniedz prieka sajūtu. Tieši to Vivacity zīmols cenšas panākt. Sveces spēj sniegt nepieciešamo iespēju apstāties un apbrīnot ko skaistu, brīdi padomāt un iedvesmoties. Sveču degšanas brīdī notiek mierpilnas enerģijas apmaiņa, kas ļauj uzkrāt spēkus un doties tālākās gaitās un turpināt iekarot pasauli. Vivacity sveces ir domātais, lai iedvesmotos un iegūtu lielisku labsajūtu.

Biznesa ideja neradās dienas laikā

Sveču liešanas biznesu Marina ir uzsākusi 2016.gadā un par iemeslu min to, ka viņai gluži vienkārši ir iestājusies vēlme pēc pašai sava biznesa. Ar sveču liešanu viņa ir aizrāvusies jau iepriekš – tas process tomēr ir tik interesants un nomierinošs. Turklāt visu to košo un vibranto krāsu pielietojums sveču radīšanas procesu noteikti padara arī par iedvesmojošu un radošu nodarbi.

Ideja par sveču liešanas biznesu Marinai ir izkristalizējusies un realizējusies dzīves laikā un kā jau visas lielās lietas – neradās dienas laikā. Konkrētu sākuma posmu noteikt ir grūti. Zīmola radītāja stāsta, ka viss vienkārši notika tā, kā tam bija jānotiek – ‘’Es beidzot nobriedu uzdrīkstēties darīt to, kas man patīk un ko patiešām gribu darīt vēl un vēl.’’

Sveču liešana Marinā ne vien izraisa prieku un miera sajūtu, bet ļauj arī sajust zināmu brīvības devu.

Izaicinājums uzdrīkstēties

Protams, ka neviens bizness nesākas bez dažādiem izaicinājumiem. Tā ir daļa no biznesa iesākšanas procesa un, lai arī noteikti nav patīkama, tā mums katram iemāca ko ļoti vērtīgu.

Lai kaut ko sasniegtu, ir jāiziet cauri arī kaut kādiem pārbaudījumiem. Turklāt tie nebūt vienmēr nenozīmē finansiālas problēmas vai radošā krīze vai nepietiekamas zināšanas. Reizēm vislielākais izaicinājums ir noticēt pašam sev. Arī Marina par lielāku izaicinājumu min uzdrīkstēšanos darīt to, kas viņai pašai patiesi patīk.

Uzņēmuma vadīšanā un produkcijas radīšanā Marina darbojas viena pati bez papildu komandas, taču veiksmīgi piesaista radošos atbalstītājus saviem garadarbiem. Lai arī viņa uzsver, ka bez profesionāliem dažādās jomās nav iespējams veiksmīgi strādāt, Marina ar sveču liešanu veiksmīgi darbojas arī vienatnē pilnvērtīgi izbaudot sveču liešanas procesus

Bizness kā dzīvesveids

Bieži vien bizness tiek radīts no jau iemīļota hobija. Ir tik daudzas aktivitātes un nodarbes, kas varētu pārtapt par biznesu. Un veiksmīgākais bizness tāpat vienmēr būs kas tāds, kas tev pašam sagādā prieku. Hobijs ir lieta, kas cilvēkam patīk, tā viņu aizrauj un piepilda.

Hobijam cilvēks ziedo savu enerģiju, laiku un naudu. Ir vieni, kas savu hobiju pārvērš par biznesu, jo tas ir tas, kas viņiem padodas. Citi savu biznesu uztver kā savu hobiju. Sveču liešanas zīmola vadītāja Marina uzsver, ka viņai nav šis gadījums. Viņa savu biznesu gluži vienkārši uzskata par savu dzīvesveidu, ko viņa ar milzu prieku piekopj.

Šobrīd tam tiek veltīta arī visa atdeve, jo nedēļas laikā Marinas nostrādātais stundu skaits pārsniedz 48h. Darba slodze laika gaitā ir bijusi mainīga, jo to, protams, ietekmē dažādi faktori kā veselība un piedāvātās iespējas. Taču, esot priekšniekam pašam sev, galvenokārt jau darbība notiek pēc esošā noskaņojuma. Un ja tas ir labs, tad bizness un radošā darbība var plaukt un zelt.

Sasniegumi

Biznesa veiksmīgumu nereti mēdz mērīt pēc tā sasniegumiem un katram šie kritēriji ir citādāki. Vienam rūp finansiālais kāpums, citam statuss sabiedrībā un slava, vēl kādam citam nosūtītā ziņa sabiedrībā kopumā utt. Taču Marina kā savu lielāko sasniegumu vērtē apmierinātus klientus un savu pašizaugsmi. Viņa priecājas, ka sveču liešanas bizness viņai ir spējis iemācīt lietas, par kurām iepriekš viņa pat nebūtu iedomājusies.

Visvairāk viņa lepojas ar to, ka ar katru dienu turpina pārvarēt daļu no savām vēl joprojām esošajām bailēm. Nav viegli savu produkciju izvirzīt plašajā pasaulē. Taču tieši tas padara šo stāstu tik iedvesmojošu, jo zīmola radītāja aicina ikvienu pārstāt baidīties un ļauties saviem mērķiem.

Visvairāk biznesa turpināšanā Marinu motivē harmonija pašai ar sevi. Pasaules iekarošana, ietekme uz sabiedrību un sava veiksmes stāsta veidošana viņu pārāk neinteresē. Svarīgākais, Marinas prāt, ir būt harmonijā un mierā pašam ar sevi. Esot pareizajā noskaņā un prāta stāvoklī, arī panākumi un klientu novērtējums sekos.

Novēlējums citiem uzņēmējiem

Runājot par sava biznesa attīstību, Marina saka, ka galvenais ir iet uz priekšu un neapstāties. Pašas šī brīža aktuālā ambīcija ir atvērt galeriju, kur viņa spētu sadarboties ar citiem radošiem domubiedriem un veidot studio tipa izstādes.

Citiem, kas ir tikko sākuši savu biznesu vai tikai plāno to darīt, Marina iesaka būt drosmīgam un pārvarēt ikdienas bailes. Ir vērts atcerēties, ka šodienas zaudējumi drīz vien būs pagātne. Tāpēc galvenais ir darīt to, kas pašam patīk un pārvērst to fantastiskā dzīvesveidā.

Izlasi arī citus mūsu rakstus par iedvesmas stāstiem kā, piemēram, Par rotaslietu zīmola Nela Gems biznesa attīstību.

1 thought on “Kad bizness pārtop par dzīvesveidu”

Leave a Comment