Par rotaslietu zīmola Nela Gems biznesa attīstību

Citu uzņēmēju stāsti ļauj palūkoties uz biznesa aizkulisēm no malas un gūt noderīgas atziņas. Uzzini vairāk par Nela Gems stāstu un noskaidro, kā zīmols iemantojis tūkstošiem klientu atbalstu.

nela gems

Kādu rītu pamosties ar dzirksteli acīs, pārliecību sirdī un dvēselē, un vēlmi uzsākt pašam savu biznesu – tas ir tik skaisti. Būt priekšniekam pašam sev, radīt ko savu un palaist to pasaulē. Taču reizēm pa nakti nosapņotā biznesa ideja nav nemaz tik vienkārši realizējama. Lai veidotu savu uzņēmumu un it īpaši produkciju, ir nepieciešams laiks, līdzekļi, neatlaidība un gribasspēks. Šīs ir lietas, par kurām mācību grāmatā diez vai iespējams ko atrast.

Vislabākais veids, kā mācīties, ir no kļūdām; no savām vai citu uzņēmēju – tas jau ir cits jautājums. Tieši tāpēc stāstu vakari (īpaši uzņēmēju) ir tik nozīmīgi un pēdējā laikā arī vareni apmeklēti. Citu uzņēmēju stāsti ļauj palūkoties uz biznesa aizkulisēm no malas un gūt noderīgas atziņas par kritumiem un kāpumiem.

Šajā rakstā iepazīsties ar Nela Gems uzņēmuma stāstu un uzzini, kā un kāpēc zīmols iemantojis tūkstošiem klientu atbalstu.

Nela Gems dabīgo akmeņu rotaslietas

Nela Gems ir uzņēmums, kura pamatdarbība ir rotaslietu ražošana ar Swarovski kristāliem un pērlēm. Zīmola dibinātāja un vadītāja Nela Strenge ar savu produkciju vēlas piešķirt ikdienai mirdzumu, kas viņai noteikti izdodas. Uzņēmuma atbalstītāju skaits sociālajos tīklos pārsniedz 30’000 sekotāju un turpina augt ik dienas.

Nela Gems rada burvīgas rotaslietas, kas izstaro eleganci un šarmu. Tās ražotas no nerūsējoša tērauda, sudraba vai apzeltīta sudraba. Zīmola piedāvājumā ir brīnišķīgi Swarovski auskari jebkurai gaumei – sākot no maziem nagliņauskariem līdz pat izteiksmīgām bārkstīm.

Savukārt savu atpazīstamību zīmols galvenokārt ieguvis no savām mirdzošajām rokassprādzēm. Tas bija viens no pirmajiem produktiem, kura labās atsauksmes pārņēma sociālos tīklus. Swarovski rokassprādzes ir gatavotas ar īpašu rūpību no mirdzošiem kristāliem un pērlēm dažādos toņos. Taču zīmols turpina attīstīties un ieviest jaunus dizainus, kas īpaši manāms kaklarotu piedāvājumā. Nela Gems Swarovski kaklarotas ievieš neredzamo aukliņu, tādējādi izceļot lielo un vizuļojošo kristālu. Zīmols rada arī skaistus kristālu gredzenus un brošas, kas ir īsti mākslas darbi.

Rotaslietu biznesa sākums

Uzņēmums Nela Gems sākās galvenokārt ar to, ka Nela sajuta vēlmi izveidot savu biznesu – tieši tik vienkārši. Brīvajam laikam plūstot pāri malām, viņa nolēma, ka laiks pievērsties kādai kreatīvai nodarbei. Tika pieņemts lēmums par labu tieši rotaslietu biznesam, jo Nelai patīk rotaslietu gatavošanas process.

Pamazām darbošanās rotu izgatavošanā sāka uzņemt apgriezienus, un par viņas aizraušanos ar rotaslietām uzzināja draugi un paziņas. Viņi arī palīdzēja produktu reklāmā, jo, kā zināms, tieši atsauksmes no draugiem un paziņām ir svarīgākais faktors, kas liek uzticēties jaunam zīmolam. Tā arī Nela Gems uzņēmumam parādījās pirmie atbalstītāji, kam sekoja plašāks klientu loks.

Drīz vien aizraušanās pārtapa par pilnas slodzes ikdienas darbu, un nu klientu skaits mērāms tūkstošos. Zīmols uzsāka sadarbību ar veikaliem, un produkcija tika izvietota pārdošanai visā Latvijā. Nela piebilst, ka viss notika tā, kā tam bija jānotiek. Tā arī tika dibināts rotaslietu uzņēmums, kurš darbojas jau no 2014.gada.

Lielākie izaicinājumi biznesa sākuma posmā

Pārmaiņas ne vienmēr ir vienkāršas, it īpaši biznesa pasaulē. Jaunam uzņēmumam ir smagi jāstrādā, lai sevi pierādītu lielajai pasaulei un lai vispār spētu to ieinteresēt ar savu piedāvājumu. Arī Nela Gems dibinātāja atzīst, ka pirmais gads bija kā pilnīga taustīšanās pa tumsu, jo trūka nepieciešamās pieredzes šajā jomā.

Svarīgi ņemt vērā, ka biznesa vadība nozīmē līgumu slēgšanu un dokumentu noformēšanu. Nela atzīst, ka tas nebija no vienkāršākajiem uzdevumiem. Īpaši grūti bija atrast laiku tam visam, jo galvenais enerģijas un spēku avots tiek novirzīts kreatīvajā radīšanas procesā – pašā galvenajā biznesa kodolā. Pēc rotu izgatavošanas tās ir skaisti jānofotografē, jāiesaiņo, jāpiegādā. Darba ir ļoti daudz un, lai arī Nela cenšas optimizēt darba procesus un saplānot savu laiku, viņa strādā vairāk kā 48 stundas nedēļā vēl joprojām – pēc 5 aktīvas darbības gadiem. Taču zīmola vadītāju tas nesatrauc. Atrodoties brīvam laikam, rodas arī jaunas idejas, tāpēc laika vienmēr būs par maz.

Sākotnēji grūtības sagādāja gan klientu piesaistīšana, gan arī piemērotu darbinieku atrašana. Šobrīd Nela Gems komandā ir 4 cilvēki. Nela uzsver, ka darba komanda ir ļoti svarīga, jo viens otru var motivēt, atbalstīt, palīdzēt ar padomu un dalīties savā pieredzē.

Klientu individuālo pasūtījumu realizēšana

Zīmola vadītāja stāsta, ka viņai patīk tas, kā rotaslietu izgatavošanas procesā iespējams realizēt dažādas idejas. Nela Gems labprāt sazinās ar klientiem un īsteno individuālus pasūtījumus pēc klientu iecerētās vīzijas.

Sadarbojoties ar klientiem un piepildot to vēlmes, kas nav iekļautas standartā, ir daudz lielāka iespēja iegūt ilglaicīgus klientus. Cilvēki novērtē pretimnākošus uzņēmējus. Nu jau Nela Gems mājaslapu ir papildinājusi atsevišķa sadaļa Personalizētas rotas, kas ļauj ielūkoties dažos no individuālo pasūtījumu izpildījumiem un smelties iedvesmu kādai oriģinālai rotaslietai. Savu atšķirību no konkurentiem zīmols izceļ kā izcilu kvalitāti īsā laika posmā, plašu krāsu un modeļu izvēli, kā arī ļoti draudzīgu un pieejamu cenu.

Vai bizness var būt hobijs?

Hobijs ir kāda aizraušanās, ar ko nodarbojamies brīvajā laikā. Bieži vien hobijā, tāpat kā biznesā, tiek ieguldīti līdzekļi – nauda, enerģija un laiks. Ir vieni, kas savu hobiju pārvērš par biznesu, jo tas ir tas, kas viņiem padodas. Citi savu biznesu uztver kā savu hobiju. Nela Gems zīmola radītāja uzskata savu biznesu par hobiju. Nela uzsver, ka, ja darbs aizņem visu brīvo laiku un tas patiesi patīk, tad to noteikti var uzskatīt par hobiju.

Ņemot vērā to, ka bizness var būt un arī ir hobijs, tad tam arī tiek tērēts viss laiks – gan darba laiks, gan arī brīvais laiks. Darba laikā tiek pildīti uzdevumi, rotu gatavošana, sagataves darbi, pasūtījumi. Taču brīvais laiks, kā jau iepriekš noskaidrojām, tiek veltīts jaunu biznesa ideju kalšanai, iedvesmas meklējumiem. Tāpēc galu galā nemaz tik daudz brīva laika neatliek – visa dzīve vienā hobijā, ko daudzi mēdz dēvēt par veiksmes un laimes līdzsvaru.

Taču Nela atzīst, ka šāds dzīvesveids droši vien nav paredzēts visiem – ‘’Manuprāt, nav vienas pareizas atbildes. Mēs visi esam dažādi, un katram ir savas vēlmes. Man noteikti bizness ir kā hobijs, kādam citam, iespējams, nē…’’

Zīmola līdzšinējie sasniegumi un attīstība

Zīmols ir plaši pazīstams, un šobrīd Nela Gems rotaslietas ir pieejamas visās Latvijas lielākajās pilsētās. Zīmolam ir arī savs veikaliņš, kurš atrodas Rīgas centrā, Pērses ielā 7. Vairākas reizes gadā tiek rīkotas sezonas izpārdošanas, kad vienu dienu visai produkcijai ir atlaides. Aizgājušās vasaras rīkotajā izpārdošanā pirms veikala atvēršanas klienti stāvēja rindā uz ielas. Uzņēmumam ir arī Nela Gems interneta veikals, kas tiek uzskatīts par galveno pārdošanas kanālu. Vasaras atlaižu dienā interneta veikala pasūtījumu skaits sasniedza 500.

Zīmola vadītāja Nela Gems lepojas ar katru sasniegumu, jo apzinās, ka aiz visiem panākumiem slēpjas ļoti smags un cītīgs darbs. Runājot par biznesu, vislielākie motivācijas avoti Nelai ir iespēja pašai sev būt priekšniecei, atalgojums atbilstoši paveiktajam darbam un klientu nevainojamās atsauksmes.

Vissvarīgākā un lielākā priekšrocība sava biznesa veidošanā ir būt pašam sev priekšniekam. Nela skaidro, ka viņai tas šķiet svarīgi, jo tāda veidā viņa pati var plānot savu laiku un veicamos uzdevumus. Tāpat tiek uzsvērts, ka ne mazāk svarīgi ir gūt panākumus ar savu produkciju, atstāt ietekmi uz sabiedrību un darīt šo visu ar lielisku un atbalstošu komandu.

Novēlējums jaunajiem uzņēmējiem

Nela Gems vadītāja novēl nepadoties un ticēt saviem spēkiem. Ja būtu iespēja sākt visu no sākuma, Nela neslēpj, ka daudz ko mainītu. Ar pieredzes gūšanu mainās arī viss skatījums uz biznesa pamatdarbību un to, kas ir vai nav efektīvs. Tas, kas darbojās pirms 5 gadiem, iespējams, šodien vairs nedarbotos. Tāpēc svarīgi sekot līdzi laikam un pieņemt iespējas, kas tiek sniegtas.

Nelas šībrīža lielākā ambīcija pašai savā biznesā ir doties uz priekšu, neapstāties un iekarot visu pasauli. Lai izdodas!

Leave a Comment