Kā uzlabot koncentrēšanās spējas

Mēs visi zinām to brīdi, kad ir jāpaveic kāds svarīgs uzdevums, taču nekādīgi nesanāk tam sakoncentrēties. Šķiet, ka apkārt ir tik daudz lietas, kas var novērst uzmanību. Tad nu esam apkopojuši dažus vērtīgus ieteikumus par to, kā uzlabot koncentrēšanās spējas.

koncentrēšanās spējas

Mēs visi zinām to brīdi, kad ir jāpaveic kāds svarīgs uzdevums, taču nekādīgi nesanāk tam sakoncentrēties. Šķiet, ka apkārt ir tik daudz lietas, kas var novērst uzmanību. Tad nu esam apkopojuši dažus vērtīgus ieteikumus par to, kā uzlabot koncentrēšanās spējas.

Šajā rakstā apkopoti 5 ieteikumi, kas, balstoties uz zinātiskiem faktiem, spēj palīdzēt tev uzlabot koncentrēšanās spējas. Tas var palīdzēt tev dzīvot pilnvērtīgāku un produktīvāku dzīvi ikdienā, skolā, darbā vai praksē.

Regulāri trenē savu prātu

prāta spēles

Daudzas spēles tiek veidotas ar mērķi ne tikai izklaidēt, bet arī sniegt kādu vērtību. Noteikta veida spēļu spēlēšana var palīdzēt arī labāk koncentrēties ikdienas darbos.

Šādas spēles ietver:

  • sudoku;
  • krustvārdu mīklas;
  • šahs;
  • puzles;
  • vārdu meklētāji;
  • atmiņas spēles.

Kāda pētījuma rezultāti no 4715 pieaugušajiem liecina, ka nieka 15 minūtes dienā un 5 dienas nedēļā veiktie smadzeņu treniņi/spēles var iespaidīgi ietekmēt koncentrācijas spējas. Šādas smadzeņu treniņa spēles var palīdzēt arī attīstīt savu īslaicīgo atmiņu, kā arī informācijas apstrādes un problēmu risināšanas prasmes.

Šis princips var darboties arī mazu bērnu labā. Investē lidzekļus vārdu mīklu grāmatā un nošausi 2 zaķus ar 1 šāvienu – labi pavadīts laiks ar bērnu + interesants smadzeņu treniņš. Pat krāsošana var palīdzēt uzlabot koncentrēšanās spējas bērniem vai pieaugušajiem.

Smadzeņu treniņa spēļu ietekme var būt īpaši svarīga gados vecākiem pieaugušajiem, jo atmiņa un koncentrēšanās spēja bieži vien mēdz samazināties ar vecumu. Pētījumi, kuros apskatīja 2832 gados vecākus pieaugušos, sekoja dalībniekiem arī pēc 10 gadiem. Tie, kas pabeidza no 10 līdz 14 mācību sesijām par kognitīvo kursu, redzēja uzlabotu uztveres, atmiņas un apstrādes prasmi.

Pēc 10 gadiem lielākā daļa pētījuma dalībnieku ziņoja, ka viņi varētu pabeigt ikdienas aktivitātes vismaz tikpat labi, cik varēja pētījuma sākumā, ja ne labāk.

Parūpējies par kvalitatīvu miegu

miegs

Miega traucējumi var viegli izjaukt koncentrēšanos, nemaz nerunājot par citām kognitīvām funkcijām, piemēram, atmiņu un uzmanību. Neregulārs miega laiks var neradīt pārāk daudz problēmu, taču regulāri nespējot gūt labu nakts miegu, var ietekmēt garastāvokli un arī sniegumu darbā.

Tas, ka esi pārāk noguris, var palēnināt refleksus un ietekmēt spēju vadīt auto vai veikt citus ikdienas uzdevumus. Daudzi eksperti iesaka pieaugušajiem katru nakti gulēt vismaz 7 līdz 8 stundas.

Noderīgi var būt arī uzlabot savu esošo miegu. Te daži padomi:

  • Izslēdz televizoru un noliec telefona ekrānu prom stundu pirms gulētiešanas.
  • Uzturi savu istabu ērtā, bet vēsā temperatūrā.
  • Sagatavojies gulētiešanai ar relaksējošu mūziku, siltu vannu vai grāmatu.
  • Ej gulēt un celies ap to pašu laiku katru dienu, arī nedēļas nogalēs.
  • Vingro regulāri, bet centies izvairīties no smagas trenēšanās tieši pirms gulētiešanas.

Kāds no šiem padomiem noteikti palīdzēs uzlabot miega kvalitāti un līdz ar to arī koncentrēšanās spējas.

Pavadi laiku dabā

laiks dabā

Ja vēlies uzlabot savu koncentrēšanās spēju, centies iziet ārā katru dienu, pat ja tas ir tikai uz 15 līdz 20 minūtēm. Kaut vai varētu doties īsā pastaigā pa parku. Sēdēšana savā dārzā vai pagalmā svaigā gaisā arī var palīdzēt. Jebkurai dabiskai videi ir lielas priekšrocības.

Zinātniskie pierādījumi arvien vairāk apstiprina dabas vides pozitīvo ietekmi uz mūsu prātu un labsajūtu. Vēl kādā pētījumā tika iegūti pierādījumi, kas liecināja par to, ka telpaugu iekļaušana biroja telpās ir veicinājusi koncentrācijas un produktivitātes pieaugumu, kā arī apmierinātību ar darba vietu un gaisa kvalitāti.

Mēģini savai darba vietai vai mājai pievienot vismaz vienu vai divus telpaugus, lai iegūtu vairākas pozitīvas priekšrocības. Piemēram, sukulenti lieliski der tiem, kam parasti neizdodas rūpēties par augiem.

Dzer pietiekami daudz ūdens

ūdens pudele

Vēl viens veids, kā uzlabot savu koncentrēšanās spēju, ir regulāri dzert daudz ūdens. Pieaugušam cilvēkam dienas laikā vajadzētu izdzert aptuveni 2 litrus ūdens. Ja būsi izslāpis, tas tikai novērsīs uzmanību. Turklāt bieži vien slāpes var maskēties par izsalkumu. Rezultātā tu jutisies nepatiesi izsalcis, kas liks domāt par ēdienu un noteikti ne koncentrēties uz veicamajiem darbiem.

Ir labi, ja pie rokas vienmēr ir sava ūdens pudele. Tā atgādinās par to, ka ir pienācis laiks padzerties. Un, ja tā vienmēr būs tev līdzi, tad nebūs attaisnojuma nepadzerties. Ūdens pudeles paliek ar vien populārākas, tāpēc arī piedāvājums regulāri pieaug.

Jāatceras, ka ar katru kafijas vai alus glāzi ūdens daudzums organismā tikai samazinās. Tāpēc ir labi to aizstāt ar papildus ūdeni.

Izmēģini koncentrēšanās vingrinājumus

vingrinājumi

Koncentrēšanās treniņi un vingrinājumi bieži vien palīdz bērniem, kuriem ir grūtības koncentrēties. Šis garīgais treniņš ietver pilnīgu uzmanības pievēršanu darbībai uz noteiktu laiku.

Izmēģiniet šādas darbības:

  • Zīmē vai ķēpā burtnīcu 15 minūtes.
  • Pavadi dažas minūtes, mētājoties ar balonu vai mazu bumbiņu ar citu cilvēku.
  • Iestati taimeri uz 3 līdz 5 minūtēm. Centies mirkšķināt pēc iespējas mazāk.
  • Sūkā cietu konfekti, līdz tā ir pazudusi – pretojies vēlmei tajā iekosties. Pievērs uzmanību garšai, konfektes sajūtai uz mēles un tam, cik ilgs laiks paiet, lai to pilnībā apēstu.

Šādas pavisam vienkāršas aktivitātes var ievērojami uzlabot koncentrēšanās spējas.

Lai izdodas uzlabot savas spējas!

Komentēt