Tesla uzņēmuma kultūra

Tesla ir kļuvuši par nopietniem konkurentiem auto tirgū. Izlasi, kāda ir Tesla uzņēmuma kultūra un pamatvērtības, kas palīdzējušas izcīnīt panākumus.

Tesla uzņēmuma kultūra

Tesla ar Īlonu Masku priekšgalā ir uzņēmums, kas nodarbojas ar elektromobiļu, bateriju un saules paneļu ražošanu. 2008. gadā Tesla radīja pirmo elektro sporta mašīnu pasaulē.

Ar katru gadu šī kompānija kļūst aizvien ietekmīgāka un aptuveni 17 gadu laikā ir kļuvusi par vērā ņemamu konkurentu iekšdedzes auto ražotājiem.

Šajā rakstā lasi par Tesla uzņēmuma kultūru un pamatvērtībām, kas ir palīdzējušas izveidot patiesi ambiciozu kompāniju.

Darīt pēc iespējas labāk

uzņēmums darbinieks dators

Teslā strādā vieni no labākajiem cilvēkiem savā nozarē. Lai panāktu vērā ņemamus rezultātus, no darbiniekiem tiek sagaidīta nopietna atdeve darbam. Šajā uzņēmumā strādā cilvēki, kas ir pierādījuši, līdz ar to priekšniecības prasības pret darbiniekiem ir augstas.

Šis ir  uzņēmums, kur no darbiniekiem tiek sagaidītas ambīcijas un spēja tās realizēt. Tiek kultivēta mentalitāte, ka jebkuram darbiniekam būtu jādomā kā īpašniekiem. Jāpiemin, ka Teslā ir salīdzinoši garas darba stundas – 12 stundas.

Mēs iestājamies par to, ka pozitīva uzņēmuma kultūra veidojas tad, ja darbiniekiem ir labvēlīgi apstākļi. Tieši darbiniekiem ir jābūt pašā centrā, tāpēc ir interesanti noskaidrot, cik liela atdeve ir nepieciešama Tesla uzņēmumā.

Risku uzņemšanās

tesla zīmols elektroauto mašīnas

Tieši spēja uzņemties riskus ir šī uzņēmuma stāsta pamatā.  Ideja par elektroauto pati par sevi bija visai riskanta. Ne visi domāja, ka elektroauto gūs popularitāti un spēs izcīnīt sev vietu starp standarta mašīnām.  Tieši pretēji – šī ideja par elektroauto kompāniju citu acīs bija gandrīz kā joks.

Tomēr tas bija risks, kurš atmaksājās. Turklāt, arī  burtiskā nozīmē. 2022. gadā ar Teslas automašīnām brauca jau 2,3 miljonu cilvēku.  Klientu skaits pieaug par aptuveni 0.1 miljoniem ik mēnesi. Ne velti risku uzņemšanās ir viena no Teslas pamatvērtībām.

Cieņa

Teslā strādā gandrīz 100 000 darbinieku. Tas ir iespaidīgs skaitlis. Lai tik liels cilvēku skaits spētu efektīvi līdzdarboties, darba attiecībām jābūt cieņpilnām. Tesla veido darba vidi, kas būtu iekļaujoša un godīga, kur cilvēki netiek diskriminēti dzimuma, rases un citu faktoru dēļ. Teslā novērtē gan individualitāti, gan spēju sadarboties.

Nepārtraukta mācīšanās

Tesla ir daļa no industrijas, kurā valda milzīga konkurence. Nepārtraukta mācīšanās, adaptēšanās un pielāgošanās pārmaiņām ir viena no vērtībām. Jaunu lietu apgūšana palīdz uzturēt darba vidi, kurā tiek ģenerētas jaunas idejas un gūti jauni risinājumi. Lai gan reizēm tas ir izaicinoši, tomēr gala rezultātā ieguvēji ir visi.

Visiem jaunajiem darbiniekiem jāiziet intensīvas apmācības “Tesla Start”. Šo apmācību mērķis ir ne tikai iepazīstināt ar darba pienākumiem un darba vidi, bet arī iemācīt “jauniņajiem” komandas darba būtiskumu.

Teslā darbinieki tiek iedrošināti arī neformālās izglītības metodes. Darbinieki tiek aicināti dalīties ar savām veiksmīgakājām metodēm.

Domas par vidi

saules paneļi atjaunojama enerģija tesla

Teslas misija ir cilvēkiem piedāvāt ilgtspējīgus elektromobiļus, kas ir  piemēroti masu tirgum. Tomēr tas nav viss. Tesla neapstājas tikai pie mašīnām. Tiek ražotas arī baterijas un saules paneļi.  

2021. gadā Teslas klienti novērsa 8,4 miljonu tonnu C02e izmešu. Tesla ražo vairāk enerģiju, nekā patērē. Teslas mērķis ir mazināt ietekmi uz vidi, izmantojot atjaunojamus resursus, pārstrādājot materiālus un saglabājot bioloģisko daudzveidību.  

Ja tevi interesē arī citas auto kompānijas, vērts izlasīt par Ford Motor uzņēmuma kultūru. Tāpat šajā blogā atradīsi arī citus rakstus no šīs sērijas.

Leave a Comment