Iepazīsti savu klientu – cilvēku tipi

Šajā rakstā esam apkopojuši 7 cilvēku tipus, ar ko mums katram nākas saskarties korporatīvajā vidē un patiesībā arī ikdienā ārpus darba.

klientu tipi

Lai veiksmīgi komunicētu ar saviem klientiem un sadarbības partneriem, ir jābūt noteiktai bāzei ar ko sākt. Viena no svarīgākajām lietām, ko pārzināt, ir klientu tipi. Katrs cilvēku tips ir atšķirīgs ar savām iezīmēm, domāšanas veidiem un, līdz ar to, arī ar biznesa komunikāciju. Ir svarīgi spēt atrast individuālu pieeju jebkam no šiem cilveku tipiem.

Jo labāk spēsim pārzināt cilvēkus, ar ko mums ikdienā ir jāsadarbojas, jo veiksmīgāk varēsim ar tiem vadīt ikdienas darbus. 

Šajā rakstā esam apkopojuši 7 cilvēku tipus, ar ko mums katram nākas saskarties korporatīvajā vidē un patiesībā arī ikdienā ārpus darba.

1. Censoņas it visā, ko viņi dara

Mūsu izvēlētā pirmā cilvēku grupa ir censoņas it visā, ko viņi dara. Katram no mums ir zināmi cilvēki, kas visu vienmēr cenšas izdarīt pēc labākās kvalitātes un sirdsapziņas. Visbiežāk viņiem ir svarīgs statuss – vai tas būtu darba vidē, vai arī starp draugiem un pat ģimeni. Viņiem rūp tas, ko citi par viņiem domā. 

Censoņām svarīgs ir rezultāts, ko iespējams saredzēt un sataustīt. Tieši tapēc viņi nereti mēdz strādāt uz visiem 100%, lai iegūtu reālu rezultātu. Materiālas lietas viņiem bez šaubām ir svarīgas. 

Lai veiksmīgi spētu sadarboties ar šādiem cilvēkiem, ir jāpadomā par pamanāmu produkta iepakojumu un komunikāciju. Tāpat ir labi uzsvert pircēja ieguvumus un jāpārliecina, ka tieši šis produkts vai pakalpojumus palīdzēs viņam iegūt vai nostiprināt vēlamo statusu.

2. Labāko piedāvājumu meklētāji

Otrā cilvēku grupa, ko vēlamies izcelt, ir pētnieki jeb labāko piedāvājumu meklētāji. Viņiem vienmēr ir svarīgi pamēģināt ko jaunu, lai spētu atklāt labāko iespējamo piedāvājumu. Tas var būt gan produktu, gan arī pakalpojumu ziņā.

Labāko piedāvājumu meklētāji nereti ir tieši gados vecāki cilvēki, taču to starpā var būt arī variācijas. Lai pēc iespējas veiksmīgāk piesaistītu savam uzņēmumam tieši šīs grupas pārstāvjus, ir svarīgi viņiem sniegs izcilu pieredzi.

Piedāvājot savu produktu vai pakalpojumu, nenāks par ļaunu šiem klientiem apsolīt ko vēl nepiedzīvotu un neizjustu. Tieši adrenalīns par nezināmo viņus aizrauj un liek izmēģināt ko jaunu, kas šajā gadījumā var būt tavs piedāvājums!

cilvēki

3. Kritiski domājošie

Nākošā ir cilvēku grupa, ko tik viegli neapmuļķosi. Tie visbiežāk ir labi izglītoti un intelektuāli cilvēki, kuri par konkrēto pirkumu ir patiešām jāpārliecina. 

Viņi izjūt atbildību gan pret sevi pašu, gan arī pret citiem. Visbiežāk viņi varēs bez grūtībām pateikt nē un izvērtēt, vai attiecīgā prece viņiem patiesi ir nepieciešama. Šie nav cilvēki, kas pirks lietas tikai tāpēc, ka tās tiek piedāvātas vai tām ir atlaide.

Komunikācijā ar kristiski domājošiem klientiem ir svarīgi viņiem neuzbāzties. Ir jādara zināms par piedavājumu un kāpēc tas varētu būt labs iegulldījums. Vērts pieminēt arī produkcijas ietekmi uz vidi, sastāvu un tamlīdzīgus rādītājus.

4. Īsti veiksminieki

Cilvēki, kas ir labi organizēti un sekmīgi savā biznesā vai karjerā, ir nereti raksturīgi veiksminieku grupai. Veiksminieki ne tikai ir veiksmīgi savā karjerā, bet arī visbiežāk ieņem nozīmīgu lomusabiedrībā pēc amata vai personības.

Šādi klienti novērtē kvalitāti un ir gatavi par to maksāt atbilstošu cenu. Viņiem pirmajā vietā ir labs serviss un kvalitatīvs pakalpojums, nevis izdevīga akcija vai izpārdošana. Par to, kam viņi tic, viņi ir gatavi maksāt.

Lai komunicētu ar šo grupu, ir jāspēj atrast uzticams avots un jau pārbaudītas metodes, laikus jāsagatavo apliecinājumi produktu kvalitātei un nedrīkst izdarīt spiedienu, lai paātrinātu lēmumu pieņemšanu.

5. Vairākums sabiedrības

Gandrīz jebkurā ikdienas jomā ir vairums sabiedrības, kas virza visu uz priekšu – lēmumus, piedavājumus, izvēles. Šī ir tā cilvēku grupa, kas izceļās ar vienādu domāšanu un rīcībām. Šiem cilvēkiem visbiežāk pirmajā vietā ir ģimene un praktiskas vērtības.

Viņiem ir nepieciešama stabilitāte un produkti, pakalpojumi, kuriem var uzticēties un paļauties jebkurā brīdī. Vairākums sabiedrības negrib riskēt vai izmēģināt ko jaunu, jo viņiem ir svarīga drošība.

Lai veidotu veiksmīgu komunikāciju ar šo cilvēku grupas auditoriju, jāuzver visi racionālie argumenti un jāpiedāvā vienkāršība un ērtums pirkumu veikšanā.

klienti

6. Mirklī iestrēgušie

Nākošo cilvēku tipu apzīmējam kā tos, kas ir iestrēguši kādā konkrētā mirklī, Viņiem patīk dzīvot šeit un tagad, īpaši uz priekšu neplānojot ne notikumus, ne pirkumus. Tomēr ir svarīgi iemācīties komunicēt arī ar šīs grupas pārstāvjiem.

Viņi mēdz paļauties uz laimīgām nejaušībām un sakritībām, taču neredz saistību starp izglītību, neatlaidību un panākumiem. Viņi ne vienmēr domā par to, kas pašiem ir labāks – veselības un panākumu ziņā it īpaši.

Komunikācijā ar šādiem cilvēkiem ir jābūt uzmanīgam. Viņi mēdz ticēt nepārbaudītiem resursiem un skaļiem virsrakstiem, ir nekritiski arī pret draugiem.

7. Nostalģiskie sapņotāji

Šai grupai lielākoties pieder gados vecāki cilvēki, kas laika gaitā izveidojuši savus pieņēmumus un vērtību sistēmu. Viņi ar siltām jūtām atceras pagātnes notikumus un tos vērtē neapšaubāmi pozitīvi. To varētu arī saukt par sava laika romantizēšanu.

Nostaļģiskie sapņotāji mīl tradicionālas un laika pārbaudi izturējušas lietas, cenšas turēt kārtībā rēķinus un citus “papīrus”. Bieži izvēlas atpazīstamus zīmolus un preces, kas ļauj ietaupīt.

Lai arī šiem cilvēkiem bieži vien nākas domāt par izdzīvošanu, viņi grib būt noderīgi un darīt ģimenei vai sabiedrībai svarīgas lietas. Komunikācijā no zīmoliem un uzņēmumiem tomēr vienmēr sagaida cieņpilnu attieksmi un viegli uztveramus vēstījumus.

Cilvēki, protams, ir dažādi. Taču nenoliedzami, ka katrā no šīm grupām noteikti esi atpazinis kādu no draugiem vai ģimenes locekļiem. Un, īpaši kritiski domājot – arī sevi pašu.

Ceram, ka tev patika šis raksts!

Ieskaties arī citos mūsu uzrakstītajos rakstos, piemēram, Zīmola Es Mīlu Kafiju stāsts un vērtības vai Kad bizness pārtop par dzīvesveidu.

Komentēt